Studiu YO Sirop de fructe: Consumul de cocktail-uri va înregistra o ascensiune în 2016

Capture543534Conform unui studiu al brandului austriac de siropuri de fructe YO, piața de siropuri de fructe  din România va înregistra o ascensiune în 2016 datorită conturării unui nou obicei de consum: cocktail-urile alcoolice și nonalcoolice la petreceri private sau  individual  acasă.

O explicație la acest nou obicei de consum este tendință care este cunoscută în alte țări sub denumirea de „craft cocktail” și este recunoscută ca fiind un trend internațional, „rafinarea” preferințelor românilor, tendința femeilor de a consuma tot mai multe cocktail-uri, dar și interzicerea fumatului în spațiile publice din România, fapt ce va influența creșterea tendinței de consum al cocktail-urilor acasă.

„Piața de consum a cocktail-urilor și implicit a siropurilor de fructe din România trece, fără îndoială, printr-o ascensiune benefică! Iar odată cu interzicerea fumatului în spațiile publice, tendința oamenilor de a organiza petreceri acasă va fi mult mai mare. De aici, va crește implicit și numărul celor care vor consuma cocktail-uri.” A declarat Liliana Bock, Brand Manager Maresi Foodbroker SRL.

Capturejhgg QP9A0353

Cercetarea realizată de YO Sirop de fructe atât online, cât și offline, pe aproximativ 300 de respondenți, arată că 52,1% dintre aceștia au răspuns că obișnuiesc să consume cocktail-uri ocazional, la petreceri.

52,1% dintre respondenți consumă cocktail-uri ocazional

Dacă până acum, românii obișnuiau să consume cocktail-uri la petreceri sau ocazii speciale, acum putem observa o ascensiune a acestui consum, precum și un trend internațional de a învăța cum se prepară un cocktail. Astfel, 79,1% dintre respondenți au afirmat că sunt dispuși să învețe să prepare cocktail-uri singuri.

79,1% dintre respondenți doresc să învețe să prepare singuri cocktail-uri

Profilul consumatorului de cocktail-uri în România

Atât cercetarea realizată, cât și constatările bartender-ului Costin Gache arată că în România, femeile sunt cele care obișnuiesc să consume cel mai des cocktail-uri. În cadrul cercetării realizate de YO Sirop de fructe, 83,7% dintre respondenți au fost de sex feminin, ceea ce confirmă faptul că femeile sunt cele care consumă cocktail-uri ocazional:

„În ceea ce privește consumul de cocktail-uri în România, femeile sunt cele care consuma acest tip de băuturi mai des decât bărbații. În timp ce bărbații sunt adepți ai băuturilor long drink, în care se adaugă efectiv 2-3 băuturi, femeile preferă cocktail-urile. Diferența dintre un long drink și un cocktail constă în faptul că cel de-al doilea presupune și o tehnică de preparare.” A completat  Costin Gache, bartender și co-proprietar Interbelic Cocktail Bar.

83,7 % dintre respondenți sunt de sex feminin

Cercetarea realizată de YO Sirop de fructe a cuprins respondeți din toate categoriile de vârstă în măsură aproape egală: 39,3% au vârste cuprinse între 25-35 de ani, 30,7 % sunt persoane cu vârsta între 25-35 de ani, precum și 30% dintre respondenți cu vârsta peste 35 de ani. Majoritatea respondenților locuiesc în mediul urban și 67,2% dintre aceștia au studii superioare.

Ce tipuri de cocktail preferă românii? Când se consumă acestea cel mai des?

Cercetarea YO Sirop de fructe arată că românii preferă cocktail-urile nonalcoolice, iar aproape în egală măsură aceștia preferă cocktailurile alcoolice sau ambele. Printre cocktail-urile enumerate de respondenți cei mai mulți au răspuns că preferă următoarele tipuri de cocktail: Mojito, Pina Colada, Cuba Libre sau Cosmopolitan. De asemenea, din cercetarea realizată de YO Sirop de fructe deducem faptul că românii au început să fie atenți la ingredientele pe care le conține un cocktail, iar 62,3% dintre aceștia consideră siropul ca fiind unul dintre cele mai importante ingrediente.

45% dintre respondenți preferă cocktail-urile nonalcoolice

„Consumul de cocktail-uri în România este influențat de trei factori: momentul de consum (de exemplu, ziua de 8 martie este ziua în care se consumă cele mai multe cocktailuri din an), locul îl care se consumă (românii aleg să consume cocktail-uri mai mult atunci când se află într-o vacanță) și vremea de afară (majoritatea aleg să consume un cocktail atunci când este soare afară).” A completat Costin Gache, bartender și co-proprietar Interbelic Cocktail Bar.

QP9A0501

QP9A0556

Despre Siropurile de fructe YO

În Austria, YO este cel mai popular brand de siropuri de fructe, apreciat în egală măsură de copii și de bunici. YO, un brand cu tradiție, zeci de ani de experiență și un nivel ridicat de competență în producția de sirop, are azi cele mai bune rețete. Și asta este ca o garanție a gustului unic de fructe, din toate variantele de siropuri de fructe YO.

De asemenea, siropul de fructe YO este foarte indrăgit și în alte țări din Europa, precum Germania, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Sovenia, Croatia, Italia, Bosnia și Herțegovina și chiar în Insulele Maldive.

În România, siropurile de fructe YO sunt distribuite de Maresi Foodbroker SRL şi se găsesc în toate marile lanțuri de magazine Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Billa și Selgros. Prețul recomandat pentru o sticlă de 0,7 l este de 12.99-13.59 lei.

Trimite mai departe